london calling baby

besvikelsen över alla försvunna bilder börjar lägga sig lite lätt.
jag har haft annat att tänka på!

har iaf några gobitar här från sommaren som måste få upplevas igen ..


hulsfredhultsfred
peace and lovehulsfred

ååhh .. festivalsommar.


vår strandhärligt
ayia napa

ayia napa 2OO6


suss kom förbi mig vid 19 tiden..
jag hade precis gjort mig morgonfin ..  dvs, duschat, ätit frukost (middag) borstat tänderna samt kletat in mig i lite av moders jords mycket exlusiva hudvårdscreme från de forna öststaterna. 
kände mig fulländad. skulle jag skrivit en kontaktannons vid den tidpunkten skulle den inledas med
 ' din drottning finns i hjärtat av baltikum'  ..

yeah. hon kom iaf. det var ett sant nöje att äntligen få träffa min  vän som tillbringat tre veckor i afrika..
den lilla hyndan!
om hon fortsätter resa till sydligare breddgrader (vilket hon ska) i den här takten kommer hon snart se ut som allas vår neger helen. ååh, så avis!
vem vill inte chilla lite i kapstaden och bli brun och shoppa billig örhängen och åka på safarai och äta .. gröt? 
ja, susanne påstog att deras afrikanska vänner livnärde sig på 'någon slags gröt' .. 
hm, jag vet inte riktigt vad jag efter tre år på sandvikens restaurang skola ska tro om det här .. hmm.. kanske man ska ringa upp göran och berätta precis som det är ..
att alla i afrika äter havregrysgröt och inte alls får i sig alla delar i tallriksmodellen ? 
ähe. 
egentligen är de ju inget att skämta om de här med gröt och afrika och hela kittet.
susanne berättade även om de stora skillnaderna mellan rika och fattiga där. 
hur vissa fick bo i glashus med stor widescreen tv & frukost-på-säng medan andra fick nöja sig med att sova på en bit kartong brevid motorvägen ... 

frågan är väl vad gör gud då?  
skithuvud.
jag tror ingenting längre.
inte för att jag någonsin ha gjort.
förutom lite en gång när jag konfiermerade mig.
jag hade fått i uppgift att ställa mig upp, vända mig mot prästen, släkten & hela församlingen och svara på en liten ynka fråga.
någon skulle fråga mig hur många lärjeungar jesus hängde med eller nått annat helt ointressant.
svaret var iaf - 3 DELAR.

jag satt och hyperventilerade lite nedanför jesus i ca 45min innan jag skulle ställa mig upp och svara på frågan.
de flesta var lugna som filmjölk och satt och gillade läget och fantiserade om alla helballa presenter dom skulle få när den här lilla tillställningen äntligen var över ..

tillslut vart de min tur och alla fnissade och distraherade mig i störta möjliga mån med tanke på min enorma nervisotet.

sen blir allt rätt dimmigt och jag minns att prästen log lite besvärat åt mitt håll och att mina konfermationsvänner skrattade rått åt mig. jag fattade inte riktigt vad som hade hänt och vara bara glad att jag fått satt mig ner på bänken igen.
tydligen hade jag rappt svarat på frågan i målbrotts-falsett innan prästen ens knappt hunnit påbörjan meningen ..
då minns jag att jag trodde på gud, och att jag trodde han helt enkelt tagit bort mig från hans folk-att-vara-barmhärtig-emot-lista och satt upp mig på folk-jag-skall-jävlas-med-lista ...

så det var nog första & sista gången jag trodde på gud.

fan, nu är klockan 02.30.
vad gör jag?
resterande kväll var iaf fresch.
vi tog en prommis till frida.
drack te & åt riskakor medan vi betraktade livet ur olika synvinklar. fint.

nu är det fan kväller.
imorgon kommer susanne hit och vi ska laga lunch, söka flera hundra jobb i norge, snacka skit och slappa.
sen kommer mrs.K vid 16 tiden och då blir de jobb.
baka bullar och dricka saft. yaaaaaaaaaaaahman.

måste sova. bråttom. stressad .. att. sova.
eh. 

hinner med ett djur i hatt iaf ! viktigt !

DJUR I HATT - GET I FEZ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback