shonnar vet.. !

vaknade av att min arma far står i dörröppningen och frågar med sitt bästa reta-sitt-barn-som-föddes-utan-självdisiplin-röst som möjligt om det inte var idag jag skulle gå upp i gryningen för att, låt mig citera, "få ut det mest av dagen" som jag tydligen uttryckt mig dagen före.
kollar i mitt nyvakna och mycket ohärliga tillstånd på klockan och ser att den blinkar 11.52
minns då att jag lovat bort mig precis klockan 12.00 till susanne för tillagning av genemsam lunch, skrivning av CV & uppringning av en massa viktiga norrmän för att försöka få lite stabilitet i vår numera, mycket labila, framtid.

räknade ut att jag har exakt 8min på mig att göra följande:

x vakna i gryningen för att se solen gnistra i den nyfallna snön och med smärt och solbränd kropp praktist taget flyga ut genom dörren för att hämta morgon tidningen endast iförd min blåa fleecemorgonrock med blom-motiv á la julen -99
x brygga te, äta 14 rostade mackor med mycket smör, ost & apelsin marmelad samt läsa tidningen begrundande och intressera mig för världspolitiken samtidigt som jag lyssnar egenom owe thörnquists dubbla jubileums skriva "DÅ-NU-ALLTID"
x
hoppa in i duschen. peela hela kroppen, raka mig, tvätta mitt hår och borsta tänderna.
därefter föna, platta och spraya håret för att sedan addera smink & matchande outfit.  

när jag efter tre minuters tankeställare kommit fram till att det nog skulle bli skitstressigt att hinna med följande moment på fem minuter så tillbringade jag resterande tid i sängen innan susanne anlände.


hej


som jag tidigare nämnt här i bloggen så blir ju inte riktigt allt som jag tänkt sig nowdays.
ett bra ex på det är väl att jag & susanne gick och köpte kebab istället för att tillaga en nyttig och givande GI-lunch hos mig, samt att vi inte fick ett enda posetivt svar av någon endaste liten fiskefabrik efter hela norges kust.
ibland kändes det som vissa receptionister pratade extra mycket norska bara för att jävlas med mig.
jag uppfattade i vanligt ordning unifär 5% av ett helt samtal och kunde ibland urskilja saker som .. "inte säsong" .. eller "hade hyggle" .. hm..
som tur var har vi lite nödlösningar om allt skulle gå åt hell .... vilket det med stor säkerhet ser ut att göra.

well, hellayeah. nått blir det iaf.
men framtill januari blir vi kvar. susanne åker till libien i december så innan  dess är det liksom ingen mening  att bogsera sig någonstans.

en tråkig sak som inte heller riktig gick som jag ville vara att jag satt och knåpade ihop ett långt inlägg här på bloggen under ca 1½ timmes tid.
vad min då lätt sinnessvaga hjärna inte tänkte på var att efter en timmes "inaktivitet" loggas man ur automatiskt.
siiiinde.
jag tryckte på "publicera blogg" och POFF,  .. ingen blogg .. alls.
hu.
vart lite grinfärdig och slängde musen lite checkt i vardagsrumsgolvet så kulan rullade under databordet.
Eftersom resterande familj sov fanns ingen tröst eller hjälp att hämta hos någon.
jag fick helt enkelt göra ett litet graciöst svanhopp in under databordet och hittade faktist både det ena och det andra som varit under genren "spårlöst försvunnunen" en längre tid.

Saker jag hittade under databordet en lagom sen natt i november:
ett svart diadem,
ETT örhänge i form av en fjäril inköpt i rumäninen,
en vindruva årgång 1972 att döma av färg & form
samt en bruksanvisning för tv dosan INGEN (inte ens pappakongo) förstår sig på.

jotackdu. de är grejjer med tjejjer det.

jag har så mycket jag vill skriva av mig här ikväll.
men med tanke på denna sena timme och att jag ska upp med tuppen imorgon för att saluföra en och annan korv (PATRIK, KOM OCH KÖP!!!) på ikeafamily är de nog 'dags att börja tänka på refrängen' ..
.. 'det är ju en dag imorgon också' .. känsla: TORRBOLLAR (huuuu)

skit ner er! puss / linda




OJ. höll nästan på att glömma ett djur i hatt !!!
HERREGUD !!!!!!!!

DJUR I HATT - SUGGA I SOMBRERO

Kommentarer
Postat av: MUNTAAAAAH

DIN BLOGG ÄR BÄST INGEN PROTEST!!! du ska skriva en bok i framtiden pullan! du måster't! ringer imorgon sirräään! LOVE /trötthuve.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback