OLLON, eller hallon menar jag !

hjärtat...en dag när jag låg hemma och mös, jag var ledig, eller typ arbetslös..

HALLON! HUR FAN ÄR DET MED DIG KAAAAAAAAARL?
- lugna puckar (hockeyklubba)
- jasså du säger det
-ähe, ska ner på party ner på stan' ikväll tro ja




Gjorde nyss ett test i veckoreyn
"Hur vuxen är du?"

testen bestog av sammalagt 60 frågor med diverse olika poäng för varje fråga.
200 var högsta poäng och 0 minsta.
tydligen stog det att "vi på redaktionen" låg i snitt på 132 ...

Första rubriken löd "JAG HAR"
det hela började bra med att jag fick HELA  0poäng för "helgjobb/extraknäck"
SNÅLT! jag jobbar faktiskt livet ur mig ibland känns de som.. ! 
testet fortsatte i samma anda. 
Föll - 2poäng för att jag fortfarande bodde hos föräldrarna. MINUS! , vafan är dealen med det!?
Mest poäng kunde man få om man hade hemförsäkring eller gemensam ekonomi
(VADÅ gemensam ekonomi??? vem skulle jag dela den med? syrran?)
lyckades dock skrapa ihop ynka 3 poäng under vuxenfaktor nr. 20 "celluliter"  
skönt. då låg man på sisådär 1poäng än så länge.. bara 40 frågor kvar .. 

kom vidare till rubriken "JAG BRUKAR"

där började det bra med att jag fiskade hem 5poäng under vuxenfaktor nr. 35 "dricka wiskey" 
OKEJ, jag kan ju erkänna att jag kanske inte sitta där på tisdagskvällarna framför rapport och smuttar på en wiskey (snarare halsar ur pappas flaska i hopp om att bli apfull) men ÄNDÅ! 5 poäng. tackar! 
kom vidare till nr. 36 "dricka lättöl" HOOOOLA! 4 poäng till , caaa-ching! 
OKEEEJ, lättöl kanske inte är mitt förstahandval när jag ska äta mat eller festa till det. MEN, visst dricker jag lättöl ibland ... i .. brist på , annat .. ! he. 
Jag kände mig glad i hågen att äntligen lyckats kamma hem lite poäng tills jag kom fram till vuxenfaktor nr. 46 "sova till 12-snåret när jag kan" fan ! -2 poäng rakt av. då skulle dom bara veta ... (säg gärna 14.00-snåret ... ) 

kom vidare till rubriken "JAG ANVÄNDER"
där fick jag faktist två välförtjänta poäng i och med vuxenfaktor nr.51 "paraply" men liksom, de känns ganska retardgirl att INTE använda paraply om de spöregnar ute .. tänk på maskaran tjejer ... !

till sist kom rubrik "JAG ÄR"
i detta skede var jag så trött på de här jävla skit testet att jag knappt orkade kolla på alla vuxna faktorer.
men jag lyckades uppfatta saker som 
" gift / skild / sambo / faster / moster " bla bla .. 
synd att det inte stog nått i stil med "övegiven" eller snarare "desperat" .. då hade jag kunnat vart med i matchen igen! 


den sammanlagda poängen för linda lindström i vuxentesten vart altså 12 POÄNG. 
jag hamnade under något de kallade "Bebisvarning" 

tipset till mig var tydligen:
"Börja lite smått att ta ansvar för dina egna saker och åtaganden , en sak i taget. 
det kommer att göra dig stolt över dig själv och ge dig en känsla av att du kontrollerar ditt eget liv"

nästa test var "VILKEN VÄSKA ÄR DU?" 
då slog jag ihop och kände att dom var ute på minst lika hal is som mig. 
jag menar, fendis b-bag eller chanel 2.55 .. haha. hejdå veckorevyn! 



men annars då? vad händer? 
jag lyssnar på bloodhang gang och känner mig sådär lagam sliten man får känna sig en tisdag. 
har jobbat och vart hos maddo med jullan & carro. 
det var fett med flott.
alicia var världens piggaste 1åring och ville gärna prata på ett lite hemligt språk så alla hängde inte riktigt med i konversationen. men de verkade inte störa alicia ett dugg. hennes lilla mun fortsatte i samma höga tempo.
Senare vart hon dock lite utav ett störande moment när hon drar ut sladden till TV:n & fiser i mitt knä när vi kollar på desperat houswifes .. men hey, man vet ju hur det är... är magen glad, är männskan glad! 


jullan & me
jullan & me.


julia gullisen har köpt födelsedags present till mig i staterna.
CLEAR EYES. finally !!! finns inte att köpa i sverige (har jag hört iaf?) + ett par hott hotpants !! jag vart som en gladlynt flicka från amsterdam! TACK HJÄRTAT!!! 


wohahotpants


idag dog johannas sista husdjur. ralf. 
för några veckor sen dödade syster 4 djur på mindre än en vecka. 
3 guldfiskar & en vandrande pinne, snabel.
Han fick ingen helig begravnigsplats utan hon nöjde sig med att kasta ut honom vid ängen på baksidan.

för några dagarna sen frågade jag johanna hur ralf mådde numera. för han såg rätt härlig ut när han hängde där i taket och gungade.
- snart dör den jäveln, svarade johanna.
hon berättade att han fåt 'the last supper' och att hon nu slängt salladsbladet och skulle låta honom självdö ... 
OHUMANA SYSTER! och nu har du lyckats din elaka hagga! han är deader the dead. 


så var johanna utan husdjur, ännu en gång. 
bortsett från vår lilla kittekatt då såklart, popsie. men henne vill ingen döda! 

 
mitt

men nu jävar i helvete måste jag sova.
ska luncha med malin, iza & kåt-G imårrn klockan 13.00 .. ska bli frescher then fresch!
sen jobb. bada med mrs.K , yaaahman.

torsdag är taggat. återkommer för vidare info..!

Ropen skalla - falukorv åt alla


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback