"mitt nya liv"

jorrå, mitt nya GI-liv har väl  gått lite "sådär" hitills.
jag har förtillfället gått upp 6hg på 9 dagar.

.. och det är ju .. eh, jättebra!?
om det vart ett minustecken före dvs.  
fan fan fan.
JA, det KAN ju bero på att jag åt chips, dipp & godis i torsdags. drack 9 öl, 1 cider, pasta med baonsås samt kebabtallrik i fredas. chips, potatisgratäng och 9 öl i lördags samt bara liiiiiite, lite, godis på söndagen.
ja, jag säger inte att det ÄR det. men de KAN ju bero på det ..... .... 
(jag säger inte att det var du, MEN DE VA DE!!!!)
 
farbro barbro ..... .

JAMEN NÅNTING LÄR MAN JU UNNA SIG IBLAND !!!!!!!!!!!?????

och som ni vet ska man ha en dag in veckan (?) som man får äta lite hur man vill på..
vilken synd att jag missuppfattade det lite. 

fast eftersom jag & pappa gör det här tillsammans som en grupp så är jag lite sparsam med detaljer inför min far ang. helgen.
(NEJ, jag ljuger INTE, bara undanhåller sanningen en aning)
pappa rasar tydligen i vikt och klappar sig belåtet på magen och skrattar manligt varje gång han väger sig. 
jahapp .. 

det finns en tjej med brunt hår, snälla ögon och briller som aldrig blir trött eller less på livet.
den upptäckten gjorde jag, lotta & lina idag.
hon har ett tålamod som heter duga och jobbar på Resesäljarna.
resetjejen med de snälla ögonen log vänligt och gjorde allt i sin makt för att skulle hitta rätt flyg, till rätt, land, till rätt pris, rätt dag, till rätt antal personer. 
och när hon tillslut fått alla dessa små faktorer att stämma in så vi skulle bli nöjda, då ändrade vi oss!
gång på gång. 
antligen så så var det för kallt i det landet, för varmt, för dyrt, för fattigt, för rikt osv osv. 
det tog oss 90min innan tjejen med det snälla ögonen kunde hitta ett alternativ som passade oss.
så nu ser reseplanen något annorlunda ut, men helt ok! 
jag får dra turen en annan gång för nu tänkte jag lägga mig ner och läsa min nya
stephen king (mest kung av alla exlusive jonny cash) bok jag köpte idag på ICA maxi.

det är 14 små historier och jag tror inte jag har läst någon av dessa tidigare. 
synd bara att jag HELT ärligt somnat efter kl 05.30 TVÅ dagar i rad nu pga, för mycket stephen king böcker alternativt, skräckfilmer, alternativt, en alldeles för vild fantasi. 

i förrigår natt fick ikaros komma in och lägga sig med mig eftersom min kära syster VÄGRADE.
ikors vägrade också och visade det genom att demostravit fisa i min säng.
han fick sitt budskap igenom och jag lät han gå tillbaka till syrran & alex
medan jag blev ensam lämnad med tårfyllda ögon och varulvar under sängen.

för alla er som känner mig bra vet ju att en varulv under sängen är det mest fasansfulla, vidrigaste, läskigaste tänkbara scenario som finns.
jag har varit rädd för dom sedan urminnestider (snart 20 år) redan på BB minns jag att jag var rädd för varulvar.
ja.. vilket minne dessutom .......

Hälften människa och hälften varg.

får gåshud bara tänker på det.

jag har läst bäcker om varulvar, googlat och varulvar, sett filmer om varulvar, spanat efter varulvar ...
nu kan man fråga varifrån denna, lite udda, fruktan grundar sig i.
och jag har svaret. åh vad jag har svaret!
jag och pappa ÄLSKADE scoobie doo när jag var liten.
om inte jag så iaf min far om någon!
det var bra, men lite läskigt emellan åt.

en gång handlade ett avsnitt om en dam som hittat en finfin amulett hon hade runt halsen.
dessvärre visste hon inte att amuletten skulle förvandla henne från snäll tant till KATTMONSTER varje gång det blev fullmåne...

när 10min hade gått fick pappa med våld, bära ut mig över axeln och (gärna sätta min karantän) försöka lugna ner sin minsta sagt, hysteriska, 5åring i köket.

jag minns det så starkt.
jag såg rött. jag VISSTE att alla runt om kring mig skulle förvandlas till varulvar!! ALLA! mamma, pappa, kompisarna på dagis, farbro bertil ...
jag grinade, skrek, slogs och sparkades för att försöka ta mig loss och rymma iväg innan det skulle börja växa fram klor och huggtänder på mina bedrövade föräldrar.

ALLTSÅ!!! guuud vilken dålig "den-nya-stephen-king" jag skulle ha blivit.
jag känner hur jag sitter och är värdlens räddaste 19åring just nu. och då skriver jag ändå själv.
inte läser nån hemsk bok eller kollar på film. utan bara skriver ...
eh






.......................

bilder från helgen i norrköping orkar jag helt ärligt inte lägga ut här för det tar sån tiiiiiiid !!
ni får helt enkelt gå in på facebook och kolla om det nu ligger er så nära hjärtat att se mig ta en liten powernap 03.20 mitt i gatan i norrköping city. 
.. och det vet jag ju att det gör! 

bilder överhuvudtaget är jobbigt att lägga upp här. jag förstår inte hur alla andra bloggare har orken?
eller är det bara jag som har en dator från -95? (2004) 
 
 idag har jag vart på stan med carro.
vi shoppade och fikade en smula på waynes.
sen mötte vi upp maddo & alicia en sväng. dom var lika höst snygga båda två! totally !!!
alicia börjar liksom bli stor tjej nu. 2 år!


nu får det vara nog!

på fredag blir det fest. woho!
jag har shoppat mat och rödvin till folket! man funderar ju på lite dompa (skumpa för er nollor som inte har koll på hur det står till i huvudet på en brat) för att vara lite extra bögig. men vi får se. egentligen vet jag att jag, inklusive de vänner som kommer, mest tycker om att sitta i mysbyxor, fisa & dricka öl med flottigt hår. men ..
sånna är vi.

GE MIG EN FLASKA, HÄR SKA DET SPRUTAS .. NU ÄR DET FEST ...

usch ...

Kommentarer
Postat av: a

skulle vilja se lite shopping fynd:)

2007-08-30 @ 23:49:15
Postat av: enne

HAAAAAAAA HAAAAAAAAAAAAAAAAA HAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!! jag har sagt det förr och jag säger det igen, DET FINNS INGA GENVÄGAR TILL DEN PERFEKTA MOOMINEN DÅLÅÅÅÅÅÅ!! och alltså linda, serri, du BORDE verkligen satsa på en karriär som författare. alltså helt seriöst. bridget jones kan slänga sig i väggen. din dagbok är det bästa påfundet i jordens historia! :D

2007-09-02 @ 14:51:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback