skitboll

ah scheeena


det är ju gött att folk (med benämningen folk menar jag till större delen mina vänner) börjat läsa och bedömma (berömma!!!) min blogg igen.
åååh gud (sunes sommar) va härligt det är med lite respons ibland.
ja, de är ju inte varje dag någon berömmer en för ingenting.

igår hade vi stormöte.
mötet bestog av 7 huvudrolls innehavare samt en biroll - molly.
molly är lottas något socialt missanpassade katt.
ingen (eller?) vet riktigt vad mollys sociala fobi grundar sig i.
har molly bott hos någon form av fosterfamilj som gav henne för lite mat och för mycket kattsand innan hos flyttade till familjen nordström?
eller kan det vara så att molly var med om en traumatisk upplevelse (vad nu det skulle vara?) i tidig ålder och därefter har 'legat lite lågt' ?
eller så föddes hon bara till att vara lite anomym & reserverad.
hon är ju jordens GOBIT! jättesöt, som en lite mörkgrå boll, men ack så rädd.

i söndags när jag var på visit uppe i lägenheten låg hon fridfullt i soffan men reagerade blixsnabbt med att göra en mycket avancerad JAMES BOND stuts mot soffans ryggstöd och svischade därefter bort i tomma intet.
bara för att jag närmade mig. hmm .

vilken tur att det här inte är något ständigt återkommande förteelse inom genren människor & djur.
för då hade jag antaligen blivit jätte ledsen ochn känt mig oälskad.. 

på mötet igår kom vi framtill så mycket som att Susanne, lotta & jag (eventuellt, MAJJA & FRIDA??) åkter till Australien i början av Januari.
därefter möter vi upp Julia & Lina i Vietnamn i Februari.
sen .. ja, sen kom vi nog inte fram till så mycket mer.

det slutade med att alla var bästa vänner. och vi kramades och drack saft. Sen tog vi av oss till bara små små underkläder och kramades ännu mer och dansade lite till 99 red baloons (den tyska versionen)
Sju tjejer i en 1:a.

skön dröm!

jo... Vi var iaf inte det minsta fiender när vi morsade hejdå till varann vid 22. tiden.
då styrde jag, majja & julia våra steg till Hemköp för införskaffning av diverse ölkorvar, rökt skinka, potatis sallad och cigg.
Majja köpte godis men det var hon värd eftersom hon var så illa tvungen att tänka på refrängen.

Vi andra, ja.. hela gänget ( jag & julis) åkte upp till en mycket sällskapssjuk & TÖRSTIG fanny.
fanny är jämt törstig. iaf på tisdagar!
det har blvit våran nya grejj tror jag minsann. Tisdagsklubben.
utan flottiga brats & fisluktande goya.

vi började lite blygt med varsit glas vitt.
Inom sin tid övergick det hela från fin " plocka-vuxen-poäng. ta-ett-glas-vin-med-vänninorna-kväll" till tre rätt tipsy fullgubbar som snubblade hem klockan 03.30. 
fanny berättade i suset och duset den sällsamma historien om när hon köpte ödlan doris på fyllan och den, ännu återkommande, ångesten, över att ha henne liggandes i vardagsrummet.
bespisning sker på egen risk. alltid av perry med andra ord! doris bits (sådär så man får bända upp käkarna på henne) nämligen när hon är hungrig.. charmigt .. 


.....

paus!

nu ringde calle och var sådär allmänt kvällspratsjuk som bara han kan vara en onsdagskväll vid halv 1 snåret. 
jävlar vad han får nu helt plötsigt. den snikna jäveln... "jag låg bara och rös, så skönt var det linda" 
TYST! skäggbiff. fyfan. 
jaja, det var iaf ett tämligen underhållande samtal de inledande fem minutrarna.
sen blev jag en aning frustrerad och var tvungen att vänligen med bestämt avvisa honom med ett löfte om ett nytt samtal dagen därpå. 
calle är en trevlig kille. 

idag har iZa, gammel och jag gått på stadens torg och uträttat diverse ärenden.
jag kan dessvärre inte skriva om dessa här eftersom dom fortfarande ligger under sekretess. 
Vi lunchade lite hemligt på mingel och tog några svängar runtom stan (H&M, systemet & H&M)
Senare ikväll kilade jag förbi malin och förstog redan på vägen dit att dom hade något fuffens för sig. 
rhodos-KG hade också hon anslutigt och när jag kliver innanför ungkarslyan så sitter dom ju där, allihopa, med oskuldsfulla blickar sippandes på ett glas vitt. 
kan tänka mig att det kommer bli en lång natt för vissa, icke namngivna, personer inatt. 
hehe ... han kan börja på ..  J ...  eller .. T (stort T) viktigt. men, jag vet ju inte .. nånting ... 

jag hade gärna sammanstrålat men kände ett visst ansvar för mina inre organ och valde att avstå ännu en alkoholstinn kväll i vinets tecken. 

nu borde jag egentligen sova.
jag ska upp tidigt och packa, för klockan 13.03 bär det av till norrköping och KUSINVITAMIN!
det ska bli så underbart. 
det ryktas om vackert väder och sena nätter. wiho! 

die my darlings






 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback