I can't get no sleep (insomnia)

godjul måste jag väl få säga!


det var ju ett tag sen nu.
jag är inte samme trogne bloggare jag en gång var.
det finns många faktorer som spelar in i detta.

jag kan nog säga att det till 90% beror på att de senaste året har jag inte gjort annat än att flänga runt i diverse länder och städer.
och eftersom jag inte har varit ägare av någon flaschig-laptop-fyra-komma-fem-megahatz-gigabyte-mastodant-films-mats osv osv osv så har jag liksom inte kommit mig för att skriva så jävla mycket. 
och ni vet, när jag väl kommer hem, har jag så sjukt mycket att redogöra att jag blir helt svettig och överväldigad och så tappar jag allt.  
yes. 

men det har vart ett fint år. de må jag säga! 


nu har jag iaf ännu en gång återvänt till mina rötter och för att ÄNNU en gång gå upp 17kg kärlek av ren juleglädje. 
det är sånt som kan hända den bästa. 
gör pappa 2,5kg hemmarullade köttbullar och senapsgriljerad skinka är det liksom smällar man får ta! 

jag läste i någon trött söndags bilaga att 3 glas julmust motsvarar 5,6 km promenad.
håll i hatten!
efter detta mindre frosseri blir de ju kanske att ta sig en promenad till hedesunda och tillbaka.
men då måste jag nog ligga i lite, för det vore ju soft att hinna tillbaka innan det nya året skålas in.


jag sitter och lyssnar på
fatboy slim och pimplar min tredje kopp te för idag. 
det börjar ta sig! 

gick upp med tuppen för att ännu en gång vacinera mig mot hepatit samt lite japansk hjärnhinneinflammation. 
det känns rätt ball. vem är sugen på att få dra över sig nått sånt när man tar sig en tur över mekong floden?

sa farväl till min jullis gullis på kliniken. hon åker tillbaka till loftet i oslo en månad till med lina.
 vi kramades lite hetsigt och sa att vi ses i bangkok (BABY!) 

vi hoppas för allt i världens att allas våran gullekaka JOE (Joe-Hoe you MoFo!) ska befinna sig i bangkok så vi kan övernatta i hans farsas "super-high-class" (som han så fint uttrycker sig) lägenhet när vi kommer dit. 
farsgubben ska tydligen tillbringa februari i Aspen så det är fritt fram! tack-ar. 

annars är väl allt som de ska. 
juldagen var alkoliserad som aldrig förr.
med fest-före-förfesten med inkluderat julklappsbyte hos iZa.
FÖRfest hos julia med alla damer och bål. skön reunion! (äntligen anna, lotta, maja, camilla, helen, sara, frida!)
minneslucka på 3 timmar mellan 23.00 och 02.00 .. heartbreak sägs det, säkert fint! 
efterfest hos Persson. mer öl.
"mindre" efterfest i min säng med två till kandidater av det manliga könet. 
dock på en väldigt vänskaplig nivå med popcornkrig och insomning till tomten är far till alla barnen. 

jag kammade hem ett kit från body shop samt lite cigariller på julklappsbytet. KG styr! 
hon tyckte jag behövde mig ett bad. det kan nog stämma .. min väldiga kroppshydda har inte närmat sig vatten på närmare två dygn nu. 
och det här med munhygien ska vi inte tala om. chernobyl, HALLÅDÄR! ".. och de var ju en ganska stor olycka.."


 
oslo har vart trevligt även denna gång. JOJO! 

Oscargate 47 förvandlades helt plötsligt till norges officiella big brother hus där alla låg med alla samtidigt som vi varje morgon vaknade upp till en ny dag fyllt av fest & glada upptåg. 

12 (se;15 personer inkluderat med henke, klackbar & alysha) som bor ihop i samma lägenhet. 
dock en väldigt stor lägenhet i ett väldigt hus från 1800-talet, men ändå. 
4 olika nationer och sena kvällar med knackiga konversationer på hemmasnickarad engelska. mys! 

jag & suss jobbade med blommorna igen och lyckades att inte bråka en enda gång bortsett från en liten dispyt inne i badrummet en eftermiddag angående vem som skulle få bajsa först. 
men de löset sig snabbt! 

huset var väl i bra fint skick när grabbarna flyttade in i maj. 
nu har det dock gått otaliga månader och slit och släp och manligt testosteron. 
så, renligheten har inte vart på 10+, men de är sånt man vänjer sig vid.

tex att ohyra i form av genomskinliga mini-myror övertagit större delen av huset och bet en så illa på nätterna att man var mer eller mindre TVUNGEN att sova med helkropps bävernylon-overall. nice!

den sista veckan upptäckte vi även till vår fasa att oljepannan i källaren kastat in handduken och att spisen i köket tagit efter dennes exempel.
så vi levde i säg en medeltemperatur på 7 plusgrader på slutet. 
det var bara att dra på sig mössan och täckjackan och schlappna av.
men eftersom vi redan sov i ytterkläder var det ingen större förändring för oss bortsett från att matutgifterna blev lite större med tanke på att restaurang lockade mer än att micra nudlar. 

ja, det har vart en underbar tid .. 

kommer iaf att sakna er nu när vi drar till varmare bräddgrader. 

puss till Daniel, Timo, Anti, Jarno, Joe, Hunor, Tina, Cato, julialinasusanne & (henke, klackbar & alysha) 
"en tid i livet"
 

image158

image159


nu måste jag helt ärligt duscha och kamma mig om det här ska gå vägen.
jag och malin ska ner en sväng och göra stan tänkte jag. fixa visum och glida lite. 
eftersom malin ALDRIG sluta att förvåna mig blev jag inte alltför föga överraskad när hon med sin lugna och sansade telefon-ton berättat att hon köpt en hund. 
jahapp, se där ja. 

charles. skulle vara nice att ses! 

/ KAPTEN KLÄNNING. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback