bastu-light


nu sitter hela familjen lindström i vårt gemensamma vardagsrum och lyssnar på klassisk musik och eldar i våran jätte fejkade öppna spis som min mycket "ekonomiska" far andrahands inhandlat av min syster pojkvän. 
pappa nästan spriker av ekonomiskt stolthet.
vardagsrummet och större delen av vårt radhus ligger nu på en temperatur på 28grader.
- "PERFEKT värmegrad nu när det börjar bli lite rått ute" ylar min far uppspelt, och häller på ännu lite mer olja i skålarna. 
resterande familj, dvs jag, mamma & johanna sitter och svettas ypperligt men det ser inte pappa.
han ser bara spisen och möjligheterna. möjligheterna att glänsa med sitt nyinfunna, billiga kap, till öppna spis.
han ser framförsig hur han stolt visar upp spisen för vänner och bekanta.
hur han beskriver hur mycket av den exlusiva oljan man häller i skålarna och hur länge det brinner. hur keramik träpinnarna fortfarande är kvar eldning efter eldning.
det ser han. 

idag har jag vart tjurig hela dagen (helt utan anledning)
vi hade bestämde oss för att ha en mysig dag i familje-anda så vi åkte ut till farmor & farfars stuga med kusiner och hela packet.
jag har inte vart därute på flera år och jag måste påstå att en viss nostalgi infann sig.  
dock var jag på mitt bästa sämsta humör och hade redan inställningen att allt var oballt vilket var rätt synd för jag tror farmor blev lite ledsen.
skitlinda.
grejjen är bara det att jag känt mig väldit low de senaste dagarna. donno why. ska dock bli skönt att lämna stan igen, måste bara hinna träffa, fika, festa, ligga, bråka & prata med alla nära och kära här innan jag återvänter till grannlandet. hetsigt!


nu har vardagsrummet förvandlats till någonslags "basu-light" och med tankte på att datorn står här måste jag avsluta nu eller slasch ta av mig alla kläder och sitta blottad framför msn samt min familj. det känns inte helt bekvämt. snarare lite perverst.
jag menar, vad förvånad alla skulle bli nu och jag plötsligt slängde ur mig att jag satt naken medan jag bloggar samt att min familj sitter två meter ifrån och har familjemys med te & godis i soffan. 
va otippat  ..

nu ska jag till isa och kollade på hennes & robins kanin sickan (liksom, niggha VA!?)  dom just inkasserat.
(vad är dealen med att alla flyttar ihop och skaffar djur utom jag?) sen blir det hook up med malin & KG eller träning (ännu ett stort VA ????) med sara. det är tydligen gratis och sara säger att det inte alls är jobbigt och jag menar, gratis är ju gott ... så ..  det ryktas även om lite film och kanske en fika med diverse individer av manligt  kön.
men vad vet jag ..

på torsdag blir det middag på
helt enkelt med damerna och sen gör jag bara en VILD CHANSNING på att det blir riktigt piratfylla.
frescher then fresch.

got to go! mitt nya hår är PÅ. härligt! måste ringa råberrrrrt, jag har inte glömt dig.

bajs / bert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback