jag- talang 2008!

hej hej hallå dagboken!

efter en riktigt hård rock-rave-and-roll-torsdag i norrköping by night så låg jag och kusin vitamin nerbäddad med händerna på täcket hela fredags kvällen till ära.
till vår stora glädje gick det ju tydligen jätte festliga program på tv som vi tänkt roa oss med framtill småtimmarna.
och eftersom jag led av en besvärlig "turistmage" (fint ord) och i hög grad självförvållad migrän så hade vi inte mycket till val.

På tv4 visades "talang 2008" som denna gång kamperade i FALUN.
nina berättade att det här var ett trevligt och underhållande program (alla som har en respektive kan hela helgens tv-tablåer innantill)
... alrighty tänkte jag så vi körde på.

dessvärre visade det sig att alla tävlande i falun var fullkomligt talanglösa.
för varje tävlande förvärrades och förflyttades min omänskliga bakfylla två grader norr ut.
när jag verkligen kände att "kommer-det-ett-till-jävla-lowlife-in-på-denna-scenen-spyr-jag-på-din-kudde-känslan"
dyker ÄNTLIGEN gäve gruppen FUNNY BUNNYS  upp på scenen!
ett checkt gäng medelålders kvinnor (dock svårt att avgöra i deras lustiga förklädnand) entrar scenen iförda luftballongsdräkter formade som sumbrottare (!?)

själva upplägget var att skumpa runt på scenen och mima till BARBIE GIRL!
underbart spexigt säger jag, .......... OM MAN ÄR 5!!!
 
efter det lilla missödet var vi tvugna att göra ett mindre avbrott för att neutralisera oss med lite normala tv-personligheter som agerar som regelrätta människor (typ, morgonsoffan...)

som tur var floppade inte gävle fullt ut.
plötsligt som ur en dröm kilar allas vår johan wellton in på scenen med alla sina bollar! hallelulja! 

För ett svagt ögonblick trodde en del av min kropp att vi var bekanta med varandra sedan tidigare. jag misstänkte genast att vi måste haft något slags förbindelse av sexuell natur jag lyckats förträngt. 
innan jag hann berätta den stora nyheten för nina kom det fram klart och tydligt att herrn var gävlebo OCH någon slags celebritet.
där ser man ja! ..... men man har ju sån livlig fantasi i min ålder! 

annars har veckan vart superdong ball! har hunnit med massa chilla saker! 

dagarna i norrköping var inget annat än en orgie av sex, drugs & rock'n'roll ......  det utgår ju självklart på hur man definerar ordvalet. 
men tycker man att hångel, pops & scandic-efterfest är det så har jag mitt på det torra. 

nääääääääääämeeeeeeeeeeeeen, allt har vart underbart senaste veckan faktist.
nostalgitripp hos elin, superstek i solen som resulterat i sönderbränd näsa, promenad med mickis & johanna inklusive ester (hund ) i bollan, häng med b-bro & foppa samt  kärt återseende av sickan. sweeeet aaaaaasss, och DE VET NI.
!
vädret har nog inte gjort någon besviken, i synnerhet inte en ensam själ som jag! 
jag och min arma fader har legat och fläkt ut oss endast klädda i bikini (jag) och badtrosor (pappa) på framsidan i tre härliga dagar nu. 
tur att mamma tjänstgör på ett daghem så hon slipper se hur alla grannar sneglar skeptiskt på oss där vi ligger och tar för oss av livets goda dvs, sodastreams gensvar på portello, PINELLO, och en god bok i hammoken.

men det är ju perfekt att det är sol!
för då kommer jag in i en realtivt normal dygnsrythm vilket innebär att jag inte går upp klockan 15.30 om dagarna för att sedan ändå bara ligga inne och onanera och kollar på repriser på program jag redan sett dagen innan.
 
men idag har alla härliga gjort nått bra av dagen minsann!!
mumsarna  lotta, susanne, lina, julia, helen och billy suttit i bollan och druckit ett och annat i solskenet medan jag glidit runt med kg & malin on tour so to speak.

vi började fint hos iZa och spatserade sen vidare till malin. anhalt ett var på brända för intag av öl i eftermiddagssolen. anhalt två blev waynes för förtäring av lite sallad. anhalt tre vart självklart på systemet för att införskaffa lite mer rusningsgivande drycker. 
sista och slutgiltiga stopp blev hos gammel där vi senare förtärde och förde osammanhängande samtal om livet
och dess toppar och dalar. 

nu sitter jag och lyssnar på lite låtar vi LEVDE efter, under och med i australien.

John butler trio - Zebra
The police - Roxanne
Dizzee Rascal - ALLT!
The potbelleez - don't hold back



samt mycket mycket mer .... men dom här räcker faktist för att jag ska vilja börja grina och ta första bästa jävla plan till oz igen.


nänu kära vänner slog jag om till radiohead i lurarna och funderar starkt på att börja avrunda!
vi har laddat ner 17 episoder av kvarteret skatan så de är bara att börja jobba!

faaaaaaaaaaaast ..... imorgon ska jag upp med tuppen!
jag ska med isabell till sandviken och ligga och glassa i solen med henne och kg hos elias!
sen blir de till att möta upp malin och charles för att besöka resterande två på jobbet och äta lite hotell mat!
spännande!
isabell som SERVERAR och kg och LEVERERAR som vi säger ................ he







MUSIC SOUNDS BETTER WITH YOU.......  *liten lunar tår i ögat*




 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback