We are the night..

.. som The chemical brothers nya album heter. SOM JAG FÖRÖVRIGT SKA SEEEEE I SOMMAR! uhn tiss uhn tiss!
http://www.roskilde-festival.dk/



eftersom jag en sådan naturbegåvning när de gäller framförhållning och självbehärskning lyckades jag självklart upp i tid denna morgon. klockan ringde 08.00 SHARP och då var man INTE på benen .. nej.

därimot var jag det klockan 12.03, och det var ju bara lite efter utsatt tid eftersom min privata chaufför avreste klockan 10.00 från gävle innerstad med destination sandviken.

men dagen blev chilla gunilla ändå. 
suttit och gnidit lite på Din Sko där julia är VD. eller deltidsanställd, jag minns inte riktigt ....
 
det var iaf tämligen trevligt att få klämma på lite bröst igen! hon ställer upp i vått och torrt den där julia howie! en god vän till mig för er som inte känner till allas vår julia.

sen var jag och malin EKONOMISKA och EKOLOGISKA som åkte kollektiv samfärdsel till scandic. (som att VI hade något val.. haha)
Sedan fortskred vi i samma anda under hela middagen (malin åt endast dessert, -EKONIMISKT!-) då vi endast förtärde KRAV-märkt öl... -EKOLOGISKT!-
vi kände oss som världens bästa människor som både tänkte på vår något förfallande ekonomiska situation OCH samtidigt ägnade djur & natur en tanke.
annars kan ju öl ha en VISS tendens att få en att känna sig som världens bästa människa men jag kan med tillförsikt säga att det inte var ölens inflytande denna gång ..... .. mm .. jaa..

iZa & kickan skötte sig snyggt och allt kändes mysigt och vuxet.
jag är ju förövrigt väldigt vuxen och om inte annat lär man väl ska bli en nångång i framtiden så det är lika bra att smygträna lite då och då.


nu hetslyssnar jag på Aesop Rock som anna, anna, annnaaaaaa (saknarsyrsanalltså) en gång back in the days introducerade mig för.
Han är en jävla fin kille faktist.. värt !

jag hade för omväxlings skull funderat på att slå mig till ro före 02.30 ikväll! det ska bli spännande att få se om jag lyckas få ihop det eftersom jag är så fruktansvärt uppbokat såhär nattetid!
mycket som skall hinnas med alltså ... hejåhå
som sitta vid datorn tex! det är vädligt viktigt det här med facebook och dyligt. det går före min sömn och mentala hälsa , det förstår nog vilken normalt funtad människa som helst!

exempel på några mindre projekt jag ska hinna göra innan klockan slagit 02.30 (lokal tid: 01.56)

- städa mitt rum, glömde göra det idag trots upprepade anmärkningar från min mor.
- städa badrummet, glömde göra det idag trots upprepade anmärkningar  från min mor.
- städa min kropp ..... glömde göra det idag trots upprepade anmärkningar  från .... min, omgivning , ..


imorgonär de torsdag och då är tillåtet att gå ut plus att det är jättebra för då är de ju snart fredag!
inte för att jag kan påstå att det har varit någon större skillnad på mina veckodagar och helgdagar den senaste tiden..
plus att det är jätte OK att vakna upp bakfull med söndagsångest på en fredag!
värre är det dock och vakna upp och märka att det är torsdags eftermiddag.
det inträffade oturligt nog för två veckor sedan.. men det var en engångsförteelse och de vet ni!

fortsätter jag dricka öl i den här takten kommer jag alternativ 1: bli alkolist-light
eller alternativ 2: bli tjock.

jag tänker aldrig bli tjock! .........

men on the other siiiiide så åker jag ju tillbak till norge om 1½ vecka och då börjar vi jobba som smala barn i u-länder igen, och då blir de inte mycket till varken privatliv eller fest. hejåhå och HEJDÅ öl.
rehab och cash i två månader! DE GÅR BRA. man får se det så!



måste uträtta viktiga saker nu .... tiden rinner iväg ... stressaaaad... undra om mamma kommer uppsaktta att jag börjar skrubba badkaret nu?
tålas att tänkas på.

vi hörs kära vänner.
HADE BÄST - GÅ PÅ FEST!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback