en lydig man är en lycklig man


fan va jag är trött på alla ohärliga människor som lägget upp kort på sina powerwalk skor så alla ska förstå att dom faktiskt powerwalkar under semestern OCKSÅ! gärna med kommentaren "så man inte behöver stå i vassen i år igen"

eller på en middagstallik bestående av ett halv ägg och en sparris med medhörande kommentar "världens godaste middag på världens mysigaste ställe"

inte alls häftiga bilder tjejer, inte alls.

om jag ska lägga upp en häftig bild ska det vara på mig och någon brunbränd flådig kille i bakgrunden som skulle kunna vara Robinson-Robban om man kisade med ena ögat.
sen skulle jag lägga upp den på facebook och skriva

"jag & Robinson-Robban semestrar på Gotland"



hej hej monica. eller hej hej gävle! .. aahhhhhhhh

jag & solskenet var och såg 4 horny son of a bitches på Manhattan på bio nyss.
den var bra!
det ryktades om att man skulle ha med sig massa snusnäsdukar pga. ökat tårflöde under större delen av filmen.
jag missade den detaljen helt med att grina.
så de måste ju uppenbarligen betyda att jag är en hård & besynnerlig människa.. jahapp.


eftersom jag är en sån härlig tidsoptimist så bestämde jag & susie att vi skulle ses 45min FÖRE bion så jag skulle hinna läsa bio tidningen i lugn och ro samt ha susanne som ett litet bollplank när jag ville diskutera och analysera recensioner av diverse slag.

dessvärre visar det sig när vi entrar filmstaden att dom LAGT NER tidningen.
VA!?
jag vart så förargad att jag var tvungen att hyperventilera lite på en bänk i 40min.
precis när jag förbannat filmstaden för 53:e gången och ska iväg och köpa mig lite färdkost (VARMACHIPS ska de vaaa)kommer johanna, klara & victor kom förbi och surrar lite. TREVLIGT! 

synd bara att jag var så bitter över det här med tidningen och uppstressad med tanke på att all reklam skulle börja om 3 minuter att jag inte hann säga mer än hej och hejdå till Victor som jag förövrigt inte hunnit träffa sen julas i Oslo.

jag sprang iväg och Susanne förklarade pedagogiskt att jag praktiskt taget tycker trailrarna är mycket bättre än själva bio upplevelsen! vilket är förvisso är sant.
trailers är bäst, ingen protest.
filmen man huvudsakligen ska se är jag inte så intresserad av för det kan man ju ladda hem.
men trailers.. håhåjaja, det är dramatik det!

som tur var hann vi äta upp allt samt se BÅDE reklam & trailers innan filmen började. YES!

annars är de cityfest start imorgon.
det frias med alkoholfri (ett partiskt beslut) middag på söders höjder med fint sällskap.
klara och Johanna ska nog även styra med sällskapsspel! hejåhå , nu är de fest.

annars har dagen var fin.
jag bjöd in mig själv på middag hemma hos Isabell & Robin en sväng. det var uppskattat. iaf från min sida .. hehe.
sen drog jag vidare till carr-hoe och fick en mindre nostalgitripp när jag skådade TOOLs affisch vi köpt i London på hennes smutsiga vägg. åååååhh...
vi lyssnade på hög skrikig musik och rökte ikapp. det är livet de!

nu ska jag lägga mig ner och dö en sväng med tanke på att jag somnade 07.30 n å g o n t i n g imorse.. mm. man tackar..
verkar fel att skriva ut lite sömntabletter till mig?

valium eller vilket narkotikaklassat preparat som helst skulle faktiskt funka det med så länge man slipper tänka så mycket!
tack på förhand....

/ en hemlig vän.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback