på ålderns höst..


I måndags firades min 21års dag med pompa och ståt i hjärtat av baltikum, tallin.
det var en tämligen trevlig tillställning med allt ifrån billig taxfree sprit förtärt i plastmuggar till en snabb visit på en genuin baltiskt bar samt matfrossa på färjans buffé.

har ännu inte inkasserat något av min kära familj men vi har efter noga övervägande från mig gemensamt beslutat att fira både mig och johanna (syster) på hennes födelsedag, vilken infaller på fredag, istället. 

jag säger inte att jag vet, men jag misstänker på sannolika skäl (vilket är den den starkaste graden av misstanke) att jag ska få en laptop. 
misstankarna grundas i att pappa vart gladlynt och uppe i varv sedan han var ute på el giganten för någon vecka sedan. 
han har skolat mig  i allt man behöver ha kunskap om gällande tankning av film, musik, installationer och andra praktiska saker man bara måste veta om man skulle skaffa sig en laptop.. någon gång. eller få en .. i present .. ja .. ni vet. . 

min karriär som 21åring började med en omänsklig bakfylla och några smärre minnesluckor efter våra baltiska utsvävningar.
efter bara några få timmar på tallins (bak)gator fick jag en mindre 40års kris och allt slutade med att vi var tvungen att återvända till hotellet för lite andningsövningar och pepp-talk. 

men! väl på fartyget och i hytten igen var allt glömt och jag var återigen på en 14 årings mentala nivå.
vi fortsatte leva efter det nu något nötta mottot "livet är en fest" och så försvann natten och morgonen i en vacker dimma färgad av jäger & teuqila..

vi bodde förövrigt på ett av de finaste hotellen estland hade att erbjuda med högklassigt SPA och allt .. 
olyckligt nog fick vi aldrig riktigt uppleva alla underbara SPA-upplevelser vi drömt om så länge eftersom vi av någon anledning inte bokat in oss på något i förväg. allt var fullt för dagen. sådant måste ske i förväg fick vi förklarat för oss på hemmasnickard engelska.
damen på resebyrån här i gävle fnös åt oss och försäkrade att det inte skulle vara några problem alls att få en tid väl på plats .. 
jaha!
turligt nog fanns det välsmakande drinkar till ett överkomligt pris i poolbaren vilken vi utnuttjade till fullo i vårat något bittra och bakfulla tillstånd.
men efter några sådana hade vi fullkomligt glömt alla värdsliga saker såsom SPA-behandlingar och andra sorger. 

som tur var var hela SPA:et underbart lyxigt och fint. poolerna var som gjorda för kungar med hela 7 bastuar och inte bara en jacuzzi. efter många om och men lyckades vi även muta till oss en varsin ryggmassge.

tackar. 

hotellet
..
bakfull tjej på SPA.



nu börjar klockan ticka iväg här. 
jag måste sova så jag kommer upp i tid imorgon.. till ... ? mm .. ja. till bättre tider.. kanske. 

jag kan iaf påstå att jag haft en tämlig fin födelsedag med många gratulationer och lyckoönskningar. 
en fin present jag fick av mina kära med resenärer var ett brev innehållande ett spexigt kort samt 500 riksdaler att utnyttja i taxfreen! och SOM jag gjorde.. 

lotta har en blogg !!
eftersom jag inte kan träffa lotta dagligen numera får jag leva genom hennes blogg istället. 
det går sådär ... 
jag känner ju lotta lika bra som min egen fitta (som alex schlman skulle ha sagt)

i helgen blir de mycket skumpa, smörgåstårta och festligheter!
vi ses hos mig damer! 

sista helgen i gävle på ett tag, hoppas jag. både bra & anus .. 

well ..  



GO HARD OR GO HOME !



 


Kommentarer
Postat av: Anonym

BLOGGAAAAAAAAAAAAAA!!

2008-10-28 @ 08:42:54
Postat av: madd0

tänker på dig m00ms!



blogga lite mer ;) puss


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback