studentmat: en femma hasch och en burk ben & jerry's

HALLON!!!!

igår natt, efter att i nära tre timmar, inspirerats av Lisbeth Salanders något hårda yttre kom jag och Linn till insikt om att vi verkligen borde börja med någon form av självförsvars lära.
eller åtminstonde skaffa pepparspary.


under gymnasiet gick jag faktist en hel termin på feministiskt självförsvar!

tjejen som hade kursen var den självklara stereotypen i hur en lärare i feministiskt självförsvar skulle se ut.
tjock mys-flata med kortklippt hår och gäll röst.
kursen i sig kommer jag inte ihåg så mycket av. bortsett från ett starkt minne..

som avslutning en dag hade mys-flatan bestämt att vi i gruppen skulle ge varandra handmassage.
det var tydligen mycket rogivande och muskelavslappnande.

till saken hör att jag har grav, KRONISK, handsvett.
ni vet sådär att det bildas en liten pool i handflatan när jag inte fläktar runt med dom? ja, alla ni som känner mig vet att det är kritiskt.
det är min lott i livet de.

vi satte oss i en stor ring och jag fick sitta brevid två äldre tjejer jag tyckte var rätt häftiga och såg upp till på den tiden.
jag dog några gånger inombords och funderade lite på att jag kanske kunde skylla på någon sällsynt sjukdom och smita därifrån snabbt som fan.
jag misslyckande.

jag började svettas YMLIGT, inte bara om händerna, utan över hela mig.
tjejerna skulle precis ta varsin av mina händer då jag viskade lite generat att jag kanske kunde vara lite svettig.
dom log bara snällt och sa att det är säkert alla (ja, säkert. men dom spelar absolut inte i min liga)

sedan tog dom mina händer i sina och jag såg hur dom stelnade till och kollade äcklat på varandra.
så där satt vi, under ansträngd tystnad i de fem längsta minuterna i mitt liv, och försökte massera (glida runt) i mina plaskblöta händer.
när vi ÄNTLIGEN var klara med denna lilla avslappnande övning (de mest förudmjukande i mitt liv) sa tjejerna ingenting till mig.
dom torkade bara av sina händer på byxorna och gick iväg och börja skratta hysteriskt.

jag gick hem och sjukanmälde mig.

ja, så numera går man alltid runt med latex handskar i bakfickan ifall man skulle behöva ta i hand eller något annat som innebär fysisk kontakt.
praktiskt!

 



homo-april-väder alltså!?
igår låg jag ute i BIKINI på framsidan (pappa skämdes åt familjens vägnar) och idag regnar det.. ?
tråkigt.

annars bara ball.
har morgonsimmat och varit på 90min yoga & meditation idag på gävle yogaskola.
de tackar man för! jag behöver verkligen det här.


nu har jag tagit en sömntablett så snart börjar jag särskriva (extra mycket) om jag inte avslutar nu.

om några timmar åker jag till sthlm.
ska bara sova lite först.

RIDE OOOOOON!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback