"Nä, ja sitter hellre me humor som en sjuåring o bedriver åtnjutning utav uttråkning.."

men hej.




var supernära att låna en ny varulvsbok på biblioteket sist.
i sista sekund tog jag mitt förnuft tillfånga och satte tillbaka där den hörde hemma.

jag lägger ner ohälsosamt mycket energi på att se och läsa om skräck.


för några år sedan, på den tiden jag fortfarande gick i skolan, satt jag på bussen påväg mot Olsbacka Hills.
jag hade varit och lånat med mig en stoooor kasse böcker hem från biblioteket.

till min stora glädje kom även en kille jag gärna ville bli lite romantically involved med och satt sig på sätet brevid mig.

vi satt och snicksnacka lite om väder och vind ett tag innan han upptäckte biblioteks påsen jag hade i knäet.
det visade sig att han var jätte intresserad av böcker och kunde mer om litteratur än någon jag förut träffat.

jag ljög lite och sa att jag lånat en del tyngre engelska romaner samt lite annat nationellt krafs som jag tänkte kanske kunde ligga i hans intresse.
allt för att ge sken av att vara mångkulturell och påläst.

dessvärre avslöjades lögnerna ganska omedelbart när jag varken kunde författare eller titel på en enda av böckerna jag lånat.
snabbt och smidig som en räv drog han påsen ur händerna på mig för att se vad jag döljde egentligen.

där i låg följande böcker:

* Varulvens återkomst
* Biten
* Varulvs natten
* VARULVAR - sanning eller myt








PS.
tror att mamma & pappa är lite rädd att jag ska bli som Will Ferrell i STEP BROTHERS.
typ, bo kvar här i mitt forna flickrum tills jag blir 42år och börja bygga våningsängar på nätterna och grejjer...


.. dom behöver inte oroa sig.
blir inte kvar här längre än nödvändigt.
trots mycket husmanskost, grädde och kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback