pimp my night.

ännu en sömnlös natt här på bloggen ..


jag & wikan har umgåtts nästan varje dag under två månaders tid nu.
det är ... tryggt, skulle man väl kunna säga.
han blivit lite utav en fadersfigur.
alternativt personlig assistent och bästa vän.

wikan = snäll, stora biceps och dåligt morgonhumör.


i fredags skulle hela thailand-familjen (jag, lotta & wikan) träffas igen och laga mat tillsammans innan vi skulle iväg på fest.
ni vet, sippa på ett glas rött, leva upp till vår ålder och tillaga kulinariska läckerheter.


vi börja vår kulinariska-resa utanför konsum med kramar och vänliga ord. alla var överlyckliga att se varandra igen.


redan efter två minuter inne på butiken var vi super-ovänner och helt tillbaka till våra gamla jag.
sa fula ord och knuffade in varandra i mejerihörnan.
skrek och delade ut njurslag.

jag ville laga lövbiff med färskost och goda tillbehör. kanske en god sallad och kroketter.
såg framför mig hur vi skulle gå hem och lyssna på jazz eller något annat kulturellt (jag hatar jazz)

lotta och wikan såg ut som två frågetecken och sa att dom ville satsa på något lite mindre avancerat.
dom skulle kunna tänka sig att köpa en varsin falukorvs ring, skära upp i små fyrkanter med tandpetare i, och äta som tapas.

tror båda lider av skörbjugg i hög grad med tanke på deras ensidiga kost.
den består endast av falukorv.
ibland lyxar wikan med tonfisk men då är fest!

dom två tillsammans är de värsta mat-nazister jag vet!


allt slutade med att vi blev så tjuriga att vi fick gå ner till Isaks Corner och köpa en varsin pizza.
åt under tystnad och kollade på MTV.

men efter lite ful-törley och fulgrogg blev vi bästa vänner igen.
gick på fest och var bäst. som vanligt. puss.



idag har jag, linn och anna varit på utflykt hela dagen.
det har varit kanonkul.
simmat, roadtrippat, gratis fikat, shoppat och ätit köttbullar.
är glad att jag har så mycket göttigt folk runt om mig dygnet runt.
mår bra!


jag har dock sovit 2,5h på 43 timmar nu.
IGEN.
det är ingen bra statistik.
om jag fick bestämma skulle man aldrig behöva sova. jag hatar det.
måste såå börja med tjack!




 

 

nu har jag varit och fifflat i lightroom igen.

har fan inte en aning om hur man gör egentligen!?

där går gränsen för mina tekniska och konstnärliga egenskaper.
jag väljer en fin färg och sen trycker jag på ENTER.
enkelt och great.

de tre ovännerna kan vi döpa bilderna till.

Kommentarer
Postat av: Wikan

Matnazist javisst!

2010-04-07 @ 18:38:21
Postat av: Lotta

JAVISST !



PUSS min bästa ovän !

2010-04-07 @ 21:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback