gissa bajset

nu sitter jag hos johnnie och har just avnjutit en romantiskt middag bestående av en micrad grandiosa.
jag vet inte om livet kan bli mycket bättre än såhär.

vi planerar att skaffa hund.
det finns dock vissa meningsskiljaktigheter angående storek och ras.
jag vill ha nått redigt med lite pli på som lyder min minsta vink.

helst lurvig men absolut inte håra på alla mina kläder.
den får under inga omständigheter likna en varg och absolut inte dreggla eller löpa.
helst inte bajsa heller.
och om den nu nödvändigtvis måste göra det får den ta reda på skiten själv.
det får minsann alla vi andra civiliserade göra, så det är bara att lära sig från början.
en annan fick ingen potträning inte!
fick redan vid en ålder på 4 månader uträtta mina behov på toaletten per egen hand.

johnnie därmot är sugen på nått litet, luddigt.
nått man kan sova med i sängen och som bara piper och darrar.
då tycker jag lika gärna hon kan köpa en marsvin eller nån livrädd 16 åring. mycket billgare och lättare att ha att göra med. åtminstonde marsvinet.
16 åringar därimot har ju en tendens att vara mycket ekonomiskt omedvetna och är väldigt dyra i drift.

små hundar har attitydproblem och mindrevärde-komplex. dom för ett jävla liv hela tiden medan stora hundar därimot är oftast tyst och medgörliga. åtminstonde den helt overklig sköna hunden jag ska ha.

bortsett från överstående har vi två problem till att lösa.

1. jag är livrädd för hundar.
2. jag ska flytta.


det blir kanske ingen hund ändå.

igår var jag supersugen på att skaffa barn.
en liten kotte som kan sitta på mina axlar och hänga med överallt och charma allt och alla som kommer i vår väg.
har dock ingen att göra barnet med så jag antar att det inte heller är alternativ.


imorgon drar jag & wikan till sthlm över helgen och är vidriga.
det blir fett.
inflyttningsfest och kanske lite spelningar. WOOP!

men först morgonsim i vanlig ordning.
jag överträffade mig själv och simmande 1km i tisdags och ska spöa wikan imorgon med 1,5 tänke jag.
får alltid en odefinerbar känsla av att jag MÅSTE göra BOMBEN ner i bassängen när jag kommer in.
jätte svårt att hålla ordning på mig själv alltså.


ikväll ska jag lägga ut en ball bild på mitt nya cirkus-scott hår!
det är långt röd/orange.
mjaaaaou. tack erika!
glad!

tror johanna och emil vill vara själva nu. 'nu ska vidare till nästa offer.
på återseende!

Kommentarer
Postat av: Erika

Va kul att håret känns bra! Jag blir glad av att läsa din blogg, jag är redan beroende(har läst 3 inlägg) och fler lär det bli =)

2010-03-25 @ 22:19:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback