HEJSAN ÄLSKLINGAR, NU BJUDER JAG, OCH NI FÅR TA VAD NI VILL HA!

vaknade med ett ryck upp i lördagsnatt hos wikan & jenna med ytterkläderna på, och med en shampooflaska som huvudkudde.
försökte i mitt nyvakna och sinnesförvirrade tillstånd redogöra för vad jag gjort några timmar tidigare.
mindes mycket kul.
såsom utomhusrave, mängder med rosé och göttigt folk.
dessvärre mindes jag även att jag tappat både mitt svenska och norska VISA kort samt en del kläder i all uppsala-uppståndelse.

vältrade mig lite i självhat och kastades runt mellan olika sinnestämningar innan jag bestämde mig för att skita i vilket och somnade om.
vaknade några timmar senare och gick hem och sanerade mig.
kände mig som en ledsen hund.

fick ingen väsentlig support från mina föräldrar, då dom redan förutspått detta lilla missöde.
pappa frågade bara trött om även tappat den nya, bättre begangnade, mobilen jag fått av honom dagen före.
jag tyckte pappa var taskig som var så fördomsfull, och frågade upprivet vad dom hade för låga tankar om sin dotter egentligen.

mamma var vänlig nog att informera mig om fars fråga var ytterst befogad, då jag vid sju tidigare tillfällen, tappat bort min mobil.
tyckte det lät lite väl dramatiskt och jag talade för motsattsen.
men ack, med lite snabb huvudräkning är jag nu uppe i sju tappade mobiler och uppemot 13 spärrade kort.
hemnycklar orkar jag inte ens tänka på.




observera att rosévinet heter CP..


lagade lite mat nyss. pasta med vitvinsås och räkor.
tänkte att måttbeskrivningar är för efterblivna så jag freestylade lite och kände mig som kung i baren (köket) .
kastade i lite räkor, slängde i lite vin i och halsade nochalant ur flaskan precis som per moberg.
nej, det gjorde jag inte. hade köpt matlagningsvin utan alkohol.
tur

tyvärr visade det sig att måttbeskrivningar var ytterst nödvändigt och att höfta med måtten är för efterblivna.
i detta fall, jag.

maten blev obrukbar.
och jag som fick MVG i varmkök (och ansvarsfull alkoholhantering...) i slutbetyg!!!
tror det gick rykten om att jag sugit av läraren.. men så var självklart inte fallet!
dock hade jag inte haft något emot det.


 

jag återkommer imorgon.

nu ska jag och syster ha övernattnings festival här hemma och kolla på wallander.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback