alice i underlivet 2

politik är ett mycket främmande område för mig.

MEN!

"man måste vara frisk för att orka vara sjuk linda" som min arma moder vemodigt sagt till mig upprepade gånger under mina 7 månader hemma i Sverige.

jo tack.
för att orka genomdriva processen att ens försöka få någon form av bidrag eller professionell hjälp måste du vara fullt frisk, både psykiskt och fysiskt.
det insåg jag, som så många andra, rätt snabbt.

vad ni än gör där ute så bli för gud skull inte: DEPRIMERADE, SJUKSKRIVNA ELLER FÖRTIDPENSIONERADE!!!
utan gå bara rakt igenom väggen och kom ut ur ett moln av gips och murbruk!
snabbt och effektivt!

och inte nog med att alla som inte lever upp till alliansens krav på hälsotillstånd kommer få lida i 4 år till, så har vi nu fått in våra goda vänner naaaaazisterna i riksdagen!

jaja, inte för att jag någonsin har varit en bild i uppslagsverket under definitionen POLITIK.
men kan jag ändå känna en visst obehag inför att ha Jimmie Åkesson runkandes till vit makt musik på högsta volym i rikstaden medan Reinfeldt bränner sjuka på bål........



annars går allt bra här.
har inte blivit silvertejpad och lagt i bakluckan på en hyrbil än så länge vilket jag ser som positivt!

dock gick jag och la mig endast iförd småbyxorna bredvid julia i sovrummet inatt då jag seriöst trodde det sprang omkring vargar i vardagsrummet. lite oklart vart dom tog sig in, men jag gissar att de var genom puben?
detta är ett återkommande fenomen när jag under en längre tid förlustat mig liite för mycket av livets goda...
jag måste skaffa ett jobb.

var dock på en grupp intervju idag (NEEEERVÖSCHS-T) för ett jobb jag egentligen inte ville ha.
sa faktist ifrån inför alla på intervjuen. klapp på axel till mig för att jag har lite balls ändå!

och om några timmar ska jag på ännu en lägenhetsvisning i Tufnell park. måste bara sova lite,
CHEERS!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback